SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG GPMS CAWANGAN SUNGAI PINANG

Thursday, October 20, 2011

KURSUS KEPIMPINAN JATIDIRI CRIME AWARENESS TEAM Anjuran Kementerian Belia & Sukan Malaysia 2011



Kuala Nerang - GPMS Cawangan Sungai Pinang telag menghantar seramai 25 orang ahlinya bagi mengikuti Kursus Kepimpinan Jatidiri Crime Awareness Team (CAT) Anjuran Kementerian Belia & Sukan Malaysia yang telah diadakan pada 13 - 16 Oktober 2011 yang lalu bertempat di Kem Belantara Elit, Kuala Nerang, Kedah Darul Aman.

Di dalam kursus tersebut peserta didedahkan tentang pembangunan jatidiri yang di sampaikan oleh pegawai pegawai daripada Jabatan Penjara Malaysia & Polis Di Raja Malaysia (PDRM). Program tersebut diantara objektifnya ialah melahirkan kesedaran dikalangan belia agar mempunyai semangat jatidiri yang kukuh dalam mengharungi arus perdana globalisasi dunia yang semakin mencabar serta menjadi warganegara yang berwawasan dan berakhlak mulia.

Rata-rata para peserta amat tertarik dengan cara penyampaian program tersebut dan pihak GPMS Cawangan Sungai Pinang amat berterima kasih kepada pihak Jabatan Belia & Sukan Negeri Pulau Pinang di atas undangan serta memberi peluang kepada ahli-ahli kami untuk bersama sama belia belia yang lain menyertai kursus tersebut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

yasmin lawsuit